tirsdag 3. november 2009

Møkkavær............


Nå er jeg drittlei regn, sjekket yr.no i går og møkkaværet skal vare i alle fall frem til neste tirsdag, noe mindre regn når det nærmer seg helg, men grått og overskyet skal det være, ææææssssjj.

Det er ikke bare meg som ikke fordrar regnet, Zarifa er heller ikke særlig happy, når vi spenner på regndekkenet og traver ut i griseværet, Sirah derimot har ingenting i mot det hun er alltid glad for turer. Når det er så vått som nå er jeg også redd for å la de løpe løse i skogen, det blir så altfor glatt, siste løpetur løs var på lørdag morgen, og det var glatt nok uten regn, alt løvet som har falt på bakken, gjorde lørdagens "hide and seek" til en hjerte-i-halsen opplevelse for meg som stod å så på, Sirah var skikkelig nedpå med skinka og ble nok noe stiv i muskulaturen der bak men ellers gikk det utrolig bra.

Fra en tur med oppholdsvær

Lørdagskvelden var vi invitert på stallen (spisested i Drammen) for å hygge oss å spise sammen med nærmeste familie, tantebarnet mitt fylte 13. år og hun er glad i biff, det var en kjempetrivelig kveld.

Søndag dro jeg med meg Nina på visning, vi sjekket ut et småbruk på Åmot, prisant. var ikke så ille gæli, og det var en fin tomtestørrelse, huset var ikke i den beste forfatning enten måtte huset totalrenoveres eller jevnes med jorda for å sette opp et helt nytt hus, vet ikke hva som hadde blitt billigst jeg, men jeg har ikke lagt inn noe bud for å si det sånn.

Nå sitter jeg her å håper at det skal bli litt oppholdsvær så jeg kan få tatt med meg hundene på tur.

Det ser ikke så veldig oppløftende ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar