onsdag 28. oktober 2009

gårsdagens kosetur på skauen

Når jeg våknet i dag , hadde jeg ikke lyst til verken å stå opp eller gå tur, det var grått og kaldt, etter å ha organisert resten av familien og fått de ut av huset, så gikk jeg rett og slett å la meg igjen. Men i går da hadde vi været med oss, jentene og jeg hadde en superfin tur på skauen, med deilig sol og ok temperatur, temperatur er ganske så essensiellt særlig for Zarifa (sletthår) hun har sin helt bestemte oppfatning av hva som er akseptabelt turvær, og hun er veldig flink til å vise oss det. Det er fire stivt planta labber i bakken og attituden "her står jeg....... " holdningen, og bare ikke prøv å gå noe lenger......., problemet da er at Sirah den eldste verken har bimmelimmet eller bommelommet så vi kan liksom ikke bare avbryte turen akkurat der og da, jeg må jo legge til at dette er når vi går turer i bånd, løper hun løs så er det aldri noe problem da glemmer hun alt annet enn det å jakte søster`n,........... men det var turen i går ja, flott vær god temperatur , det var kjempedeilig til og med den "lille frosne" syntes turen i går var fin. Lite mennesker på skauen også, traff kun en liten gjeng med pensjonister ingen av de var redd for hunder, og jentene fikk klapp og kos, prøver meg stadig vekk på å ta bilder av jentene mens de løper og jager hverandre, de fleste bildene blir litt hva skal jeg si, litt "diffuse", men er hellig overbevist om at en dag vil jeg få det til, bildene som følger er av det mer rolige slaget.







svarttjern




Jeg venter........






Rognebær


Pensjonistene vi traff ville ikke bli tatt bilde av ........


3 kommentarer:

  1. Der så det skikkelig fint ut, si fra neste gang så skal vi få med mamma og komme. Var så koselig å se dere igjen når vi var på Ytterkollen!
    Klem fra oss 3 i Drammen. =D

    SvarSlett
  2. helt enig med madam'en,nydelige høstbilder,de viktigste,jentene får seg noen skikkelige turer!!

    SvarSlett
  3. Utrolig stilig det bildet med jentene; Sirah med sterk farge ved vannet med høstfarger, og venstresiden mer grålig, bra komposisjon! :) Tips til bilder-i-fart (kjenner til problemet ja!) er å bruke blitz, da er det lettere å få litt mindre difuse bilder i fart (hvis de er nærme nok da).
    Morsomt det med Zarifa som stritter; Julius liker en tur nesten uansett vær ;) Synes det er så spennende ute..

    SvarSlett