mandag 7. desember 2009

Fra snø og hvitt til regn, glatte og ubehagelige uteturer

Noen minus og snø er faktisk å foretrekke, fremfor gufsevind og regn som slår på ruta, det er Sirah og Zarifa også enige i, Zarifa prøver febrilsk å unngå alle søledammer og slapsesnø og det er ikke særlig lett i disse dager, jeg er i akkurat i modus for superturer jeg heller, Egil og jeg tok en formiddagstur på søndag ,vi tok en tur i skogen, det regnet sånn passelig, men når vi kom inn under grantrærne føltes det som mye mer, for det kom sånne kjempedrypp fra trærne ikke særlig behagelig i det det rant ned i nakken, men vi kom oss i gjennom , jentene var gjennomvåte og Zarifa ble skikkelig frysen når hun ble tatt i bånd, stakkars, neste gang får vi nok ta med et dekken. Nå har nedtellingen startet og sommerfuglene har økt betraktelig i maven, til fredag reiser jeg til Helsinki for å hente Junior, alle mulige scenarior spinner rundt i hodet mitt, hva om at hvis om at, tenk om jeg ikke har alt av papirer i orden, har gått igjennom sjekklista utallige ganger, og krysser fingrene for at Svetlana husker alt, nå har jeg kopier av stort sett alle papirer som er nødvendig, men det er originalpapirene som teller, mattilsynet er kontaktet og reisa vil bli foretatt med Finnair, SAS hadde ingen fly i helgene som tok med seg hund (av Junior sin str), hundebill. hadde max kosta 480,-. Finnair hadde billig flybill. for meg, men å ha med seg hund var ikke billig, de tok 10€ pr. kg, og inkl. buret vil det nok bli sånn ca 30kg, dvs. 300 € så kan dere jo selv regne det ut, men orket ikke å sitte på et hotell i Helsinki fra fredag til mandag morgen ,SAS hadde ingen direkteflyving heller da måtte vi ha mellomlandet på Arlanda i Stockholm, takke meg til en direkteflyving. ........... 3.....2.....1 , Helsinki here I come !!
Noen bilder fra varmere tider.

1 kommentar:

  1. Det skulle heller ikke være billigere om dere satt på et hotell i Helsinki.

    SvarSlett