lørdag 13. februar 2010

OL -tider

Ja da er OL i gang og nå sitter jeg egentlig bare og venter på at Hoppkonkurransen i Normalbakken skal starte ........ Heia Anders Jacobsen ....... ja også de andre gutta da. Hundene ligger å slakker i sofaene, de lader opp til i morgen da skal vi på utstilling i Letohallen, alle 3 er påmeldt men kommer kun til stille med Zarifa og Junior, Sirah har løpetid, så hun skal få slippe å være med. Hun får lade opp til utstillingen på Bø neste helg. Junior har ørebetennelse vi har gitt ham Canaural øredråper i en uke bare noen få dager til så er kuren over. Passet på når han allikevel måtte bedøves, hos veterinæren (for å få sjekket ørene i forrige uke) fikk jeg de til å klippe klørne hans, kloklipp er et mareritt, Tone og jeg hadde et sant 2 timers mareritt for å få de klippet, nå ligger klotanga alltid fremme og vi trener stadig på å ta i labbene og å bruke klotanga. Zarifa var ikke lett å klippe heller tidligere, nå står hun faktisk stille og lar meg ta i labbene og klippe klørne, så det nytter (må takke Tone der også hadde aldri fått det til uten hennes innsats)
Egil lager pizza på kjøkkenet , selvsagt med 2 tilskuere, eller skal jeg kalle det tiggere, Sirah og Junior, Zarifa derimot ligger og koser seg i sofaen.
Junior og jeg går på hverdagslydighetskurs, sammen med 2 golden retrivere, en Alaskan Malamute, en schäfer, en border collie, en rottweiler omplasseringshund, en rottisblanding samt en annen blandingshund. De fleste av oss sliter med det å kunne passere andre hunder på tur ......uten at de går bananas, så vi trener på det å ha kontroll. Den første kursdagen så var det å trene sitt, Junior hadde veldig liten konsentrasjonsevne og hadde veldig lett for å falle ut av fokus, etter 3 kurskvelder har fokuset bedret seg veldig og nå kan han faktisk sitte over en lengre periode og ha fokuset på meg, og det føles så bra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar